Politica editoriala a Televiziunilor

Politica editoriala a Televiziunilor

 

 

Zilelee trecute dadusem de aceasta stire. Pe scurt: Digi 24 nu a pomenit nimic de marele concert Robbie Williams. Motivul: concertul avea ca partener comercial pe cei de la Telekom, iar printre partenerii media se regaseau RadioZu si Antena 3. Din pacate, si subliniez, DIN PACATE, nimeni nu s-a revoltat la auzul acestei stiri.

Cand Antena 3 ignora anumite stiri politice, toata lumea dadea cu ei de pamant. Cand Digi ignora unul dintre cele mai importante evenimente ale anului, toata lumea tace. Nimeni nu da cu pietre in Digi 24, nimeni nu ameninta cu boicotul. Personal, nu sunt fan Robbie, nu am fost la concert. Dar ca fan m-as fi simtit JIGNIT. Eu am asistat la un eveniment care pentru acel post tv NU A EXISTAT. Din punctul MEU de vedere, acel post nu ar mai trebui sa existe. Pentru mine cel putin.

Robbie Williams Bucuresti

Sa va mai dau un exemplu, tot legat de politica editoriala a televiziunilor: cazul Maruta – Violul din Vaslui. Nu mai intereseaza pe nimeni reactia realizatorului TV, nu il mai asculta nimeni.

Maruta

Ce legatura este intre cele 3 cazuri? Aparent, niciuna. Practic, in fiecare caz telespectatorul trece in plan secund, banul trecand in plan principal. La posturi tip Antena 3 politicul este principalul finantator, asa ca politicul dicteaza; la Digi 24 banii vin de la trustul RCS-RDS, care REFUZA sa promoveze un concert sponsorizat de Telekom si promovat intens de Antena 3 si Zu; la ProTV banii vin din audienta, care trebuie facuta cu orice pret.

Nu scuz pe nimeni, dimpotriva: toti sunt la fel de vinovati. Toti se gandesc doar la bani, toti sunt neinteresati de calitate si de interesul general. E drept, eu ma revolt atunci cand aud ca Digi24 este SINGURUL post serios din Romania. Este un post atat de serios incat Ioan Rus a facut la ei pe post celebra declaratie, iar ei s-au sesizat abia dupa ce toate celelalte televiziuni ii preluasera perla.

[youtube=https://youtu.be/g9SwzMGloME]

Iar postul este plin de fosti angajati ai televiziunilor mogulizate. Extrem de promitator, nu?

Digi 24

De aceasta data sunt fix in situatia in care semnalez, fara sa dau solutii. Totusi, ar trebui sa fim constienti d-un lucru: politica editoriala a televiziunilor este bazata pe ratiuni strict comerciale, orice ar presupune acest lucru. Sau, altfel spus, sa ne uitam de unde vin banii acelor televiziuni pentru a vedea cine le face agenda. Un singur lucru va rog, insa: nu mai imi ridicati in slavi Digi24. Este un post la fel ca celelalte, singura diferenta fiind ca el NU este finantat politic. INCA. Dar, daca va aminiti, si RTV-ul a pornit drept cel mai echidistant post. A fost asa cam primele 2-3 luni… Anul 2016 este, totusi, an electoral. Bag mana-n foc ca Digi 24 isi va pierde echidistanta subit. Pe cine va sustine este, insa, o mare dilema. Salutari POLITICE tuturor!

One thought on “Politica editoriala a Televiziunilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.